6 apr. 2007

Påsk!

Eftersom vädret inte har tillåtit så är det inte smockfullt med folk här. Normalt ska det tydligen vara runt 200 personer nu. Vi har dock ett tjugotal tappra själar som har kämpat hit trots det dåliga vädret.
Jag har varit ledig idag och igår, och eftersom fönstrena i vardagsrummet i personalhuset är helt igensnöade är det mörkt och inte speciellt roligt att bara sitta inne. Så jag bestämmde mig för att gräva en bivack. Jag och två till gav oss så ut i snöyran och letade efter en lämplig driva. Vi hittade en ungefär två meter från ett av husen. Skönt att vi inte behövde gå så långt.
Jag har inga bilder på bivacken än, men eftersom det har efterfrågats bilder på författaren så får ni en sådan i stället. Detta var när jag kom in efter att ha färdigställt bicaken. Det är förvånande hur varmt det kan vara med en ismask framför ansiktet. Eftersom den satt någon bråkdels centimeter från huden blev det vindstilla och allmännt gott där inne.

Jag håller mig från att hälsa glad påsk, eftersom det i skrivande stund fortfarande är fredag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nu är det i alla fall påskafton, så GLAD PÅSK!! Vi hade tänkt skicka ett påskägg, men eftersom vykortet inte kom fram får det bero. Skönt att se att du är dig lik...

Anonym sa...

Idag är det snö även här i Uppsala. Om du behöver mer av den varan kan vi kanske sända en del. Skriver detta på en nyinköpt LapTop som jag nu håller på att lära mig.
Hälsningar
Morfar

Anonym sa...

Hejhej!
Nu har jag och familjen kommit hem från landet igen. Bara fint väder och en hel massa städande! Stora huset har nog aldrig varit finare... Du verkar ha det lite kallt om nosen. Hoppas den tinade ordentligt ; D
Kram
Maria

Anonym sa...

Hej!

Synd att du inte är hemma i Uppsala till Valborg så man får träffa dig men det blir väl förhoppningsvis andra tillfällen till träffar

Sonia