14 mars 2007

Isklättring på väg till jobbet

Är det toppen på Storsylen? Är det kanske en plats att få lä bakom när man är på väg till sydpolen? Eller är det helt enkelt snödrivan framför dörren till personalhuset?
Ni får gissa själva...
Tur att den valde att slå sig till ro någon meter bort från dörren, så vi slipper klättra genom fönstret igen.
Även om det inte är isklättring det är frågan om när man ska forcera drivan, så måste man ändå gå runt en bra bit.
Skärmen jag sitter vid är inte den bästa, så jag har lite svårt att bestämma mig för om ljus/färger och liknande är bra, men jag hoppas att bilderna går att se på ändå.
Annars går livet på Sylarna framåt som det brukar. Har varit ledig idag, och ska vara det imorgon också. Lugnt och skönt.
Jag har hört att våren har kommit till Uppsala. Det låter trevligt. Här har det regnat av och till i ett par dagar nu. Inte lika trevligt. Vinden har avtagit en del, även om stormvarning för resten av veckan har utfärdats.
Fotokurs #2, den mer avancerade än förra veckan, har kommit hit nu. Fotoaktiviteten är därför på hög nivå, även om inte vädret riktigt tillåter det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bilderna har varit bra. Det är riktigt att våren kommit till Uppsala men mycket handlar ju om ljus och sol så bara ni får slut på blåst och snö så kommer ju ljuset även till Syltrakterna och den vårvinter du kan förvänta dig kommer inte att gå av för hackor. En undran: vilken klocka går din blog på? Inlagt kl 10.53PM. Här är klockan 21.25 när jag läser detta. Ligger blogservern i Asien eller?

Anonym sa...

Hoppsan! Man måste hålla koll på detaljerna. Det var ju nästan ett dygn från det du skrev till jag läste ditt inlägg första gången.

Anonym sa...

Akta dig för Syltoppen, När jag som gymnasist första gången, tillsammans med en kunnig guide, besteg Syltoppen under midsommarveckan utbröt en så kraftig snöstorm att vi gick vilse. Vi hann långt in i Norge innan vi visste var vi var.
Har just klippt häcken i Alunda. Men nu tror jag att vi får sämre väder.
Hälsningar
Morfar